ویژگی های نقاط ثابت نمایش نگاشت های ناگسترده ی فضاهای باناخ و فرشه

پایان نامه
  • دانشگاه تربیت معلم - تهران - دانشکده علوم ریاضی و مهندسی کامپیوتر
  • نویسنده آیت اله دیانتی فر
  • استاد راهنما علیرضا مدقالچی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1389
چکیده

فرض کنید e یک فضای باناخ هموار و اکیدا محدب، s یک نیم گروه و(l (s .فضای تابع کران دار بر s باشد. در این پایان نامه روی زیرمجموعه ی محدب و فشرده e نگاشت های ناگسترده و روش های تکراری نوع براودر و هالپرن برای نمایش s مورد بررسی قرار می گیرند. در این بررسی دنباله ای از میانگین های مجانبا پایای چپ و مجانبا پایای قوی روی یک زیر فضای مناسب از l (s) مورد توجه قرار می گیرد. فرض کنید e یک فضای فرشه باتوپولوژی q,tخانواده ای از نیم ترم ها روی e و tq توپولوژی تولید شده توسطq قوی تر از t باشد. هدف اصلی این پایان نامه بررسی ویژگی نقطه ی ثابت نمایش s روی نیم گروه نیم توپولوژیک برگشت پذیر چپ از نگاشت های q-ناگسترده روی یک زیر مجموعه محدب و t-فشرده ای kاز eاست و نیز ساختار نیم گروه پوششی s در (k,t)را مطالعه کرده و با توجه به آن یک ویژگی نقطه ی ثابت برای ..که ساختار نرمال دراد به دست می آوریم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

نقاط ثابت نگاشت های ناگسترده و نیم گروه های آن ها روی فضاهای باناخ

در این رساله عمل جدیدی را برای یک نیم گروه نیم توپولوژیک از نگاشت ها روی یک فضای باناخ تحت عنوان عمل ناگسترد? شعاعی معرفی و به کمک آن، پاسخی جزئی و مثبت به یکی از حدس های لائو می دهیم. سپس قضی? نقط? ثابت تاکاهاشی را از نیم گروه های گسسته به نیم گروه های نیم توپولوژیک کلی گسترش می دهیم. سرانجام قضیه های نقط? ثابت لیم و لائو-مه را برای عمل ناگسترد? شعاعی تعمیم داده و اثبات می کنیم.

نگاشت های نگهدارنده نقاط ثابت

در این مقاله نگاشت­های خطی تعریف شده روی جبر همه عملگرهای خطی کران­دار مطالعه می­شوند. در واقع فرم چنین نگاشت­هایی که از دو جهت حافظ نقطه ثابت صفر عملگر باشند بدست می­آیند. همچنین، نگاشت­های خطی روی فضای ماتریس­ها با درایه­های از یک میدان با مشخصه مخالف 2 را در نظر گرفته و در صورتی که حافظ نقاط ثابت ماتریس­ها باشند فرم آن­ها نیز به دست می­آیند.

متن کامل

ساختار مجموعه ی نقاط ثابت نگاشت های یکنواخت لیپ شیتسی در فضاهای باناخ یکنواخت محدب

فرض کنیم e فضای باناخ روی میدان اعداد حقیقی باشد و فرض کنیم c زیر مجموعه ای ناتهی ، بسته ، محدب و کراندار از e باشد. بروک اثبات می کند که اگر نگاشت t : c ?c در هر زیر مجموعه محدب و بسته که تحت t ناوردا است دارای نقطه ثابت است و اگر c محدب و ضعیف فشرده باشد آنگاه ،مجموعه نقاط ثابت یک درون بر ناگسترده از c است . در این پایان نامه بنابر روش های مرکز مجانبی نشان می دهیم که مجموعه نقاط ثابت هر نگ...

15 صفحه اول

خاصیت نقطه ی ثابت برای نگاشت های ناگسترده چند مقداری

در این پایان نامه خاصیت نقطه ی ثابت را برای نگاشت های ناگسترده چند مقداری بررسی می کنیم. به ویژه اندازه ی نافشردگی را تعریف می کنیم و با استفاده از آن وجود نقطه ی ثابت را برای نگاشت های ناگسترده ثابت می کنیم. هم چنین ثابت می کنیم فضای باناخ دارای شرط... خاصیت نقطه ی ثابت چند مقداری ضعیف دارد و سه شرط هم ارز: پیمانه ی نامتناهی بعد جهانی ضرایب نزدیک به محدب یکنواخت و پیمانه اپیال ساختار نرمال یکن...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه تربیت معلم - تهران - دانشکده علوم ریاضی و مهندسی کامپیوتر

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023